Este artículo trata temas relacionados con el desarrollo de la creatividad personal en los estudiantes para convertirse en docentes, ya que se trata de una habilidad personal y profesional cuyo dominio garantiza el éxito de su carrera Se llama la atención sobre la organización del proceso de enseñanza en la educación superior y su impacto en el desarrollo de esta habilidad. El papel y el lugar de la creatividad personal en el perfil profesional y educativo del docente moderno están fundamentados teóricamente.Se realizó un estudio de investigación empírica y los resultados recopilados se estimaron y analizaron en términos de diferentes indicadores que describen la creatividad personal, es decir, toma de riesgos, complejidad, imaginación, curiosidad, pero también en términos de su desarrollo general.Para ello se utilizó la Metodología Diagnóstico de Creatividad Personal de E.E. Tunic. En el estudio de investigación participaron alumnos del programa de Maestría en Pedagogía de Educación Infantil y Primaria
The purpose of this research is to analyze the development of the creative potential of future educators as a mandatory prerequisite for the realization of their future professional activity. For the determination of the level of development of the creative potential of students from this profile, studying in the Master's program "Preschool and Primary School Pedagogy" a Methodology is used to assess the level of creative potential of A.Sharov's personality. This methodology makes it necessary to determine by self-assessment the personal qualities and the frequency of their manifestations, characterizing the level of development of the creative and potential. Analysis of the data obtained shows that creative qualitiessuch as "innovation", "heuristics" and "reformism" have relatively low values, related to qualities such as "purposefulness", "authoritarianism", "intelligence", "practicality". The highest value is the quality "purposefulness", which is a sign of high motivation for professional activity and is a good basis for subsequent development of creative potential. The results obtained in the course of the experimental study give reason to argue that the need for development and inclusion in the educational process with future educators of models for the development of their creative potential is up to date
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