El propósito del trabajo es establecer la relación existente entre las Inteligencias Múltiples (IM) y el aprendizaje de Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) en estudiantes universitarios peruanos. La investigación es de tipo aplicada, de diseño correlacional; la población es de 471 estudiantes universitarios peruanos. Los resultados demuestran que con 31.70% la mayoría de los estudiantes presentan un nivel alto en la variable IM; asimismo, el 54% de los estudiantes muestran un nivel medio en la variable aprendizaje de TIC. Como conclusión se tiene que existe una relación directa entre las IM y el aprendizaje de TIC
The purposeof the work is to establish the relationship between Multiple Intelligences (IM) and the learning of Information and Communication Technologies (ICT) in Peruvian university students. The research is of an applied type, of correlational design; the population is 471 Peruvian university students. The results show that with 31.70% most of the students present a high level in the MI variable; likewise, 54% of the students show The purposeof the work is to establish the relationship between Multiple Intelligences (IM) and the learning of Information and Communication Technologies (ICT) in Peruvian university students. The research is of an applied type, of correlational design; the population is 471 Peruvian university students. The results show that with 31.70% most of the students present a high level in the MI variable; likewise, 54% of the students show
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados