Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


New Tradition and Activism in Minoritized-Language Communities: The Time of post-2008 Asturian Music

    1. [1] Oklahoma State University

      Oklahoma State University

      Estados Unidos

  • Localización: Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, ISSN-e 2174-9612, ISSN 0212-0534, Nº. 127, 2022, págs. 55-82
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Nueva tradición y activismu en comunidaes de llingües mi-norizaes: La dómina de la música asturiana depués del 2008
  • Enlaces
  • Resumen
    • asturianu

      Esti artículu analiza la recuperación de la tradición y les nueves formes d’activismu y texíu de redes comunitaries na música n’Asturies tres de la crisis financiera de 2008. Col estudiu específicu d’artistes como Rodrigo Cuevas, ún de los nuevos músicos con mayor reconocencia dientro y fuera d’Asturies; Ún de Grao, el proyeutu musical de Xosé Martínez Álvarez;miembru de la conocida como xeneración «post-folk», que busca dar puxu otra vuelta a la tondada; y el Coru Al Altu la Lleva. que, nacíu de l’atmósfera de l’asociación Caja de músicos, sigue cola tradición de la música coral po-niendo un procuru especial nel activismu, mesmo xunto al perconocíu músicu asturianu Nacho Vegas que de manera independiente.La música asturiana de recién amuesa tendencies nueves na so rellación col tiempu y l’espaciu. Músicos y músiques busquen participar de manera global, ensin dilise en patrones definíos, al traviés de les sos diferencies y activismu. Dalgunos de los problemes colos que los músicos y músiques s’identifiquen son el papel que xueguen les llingües y cultures que conviven nun territoriu, el revivir un pasáu cuestionando ciertes idees de xeneraciones anteriores, la reconocencia de la diversidá sexual, la tendencia neorrural depués de la depresión económica y la pandemia y la medra del activismu comunitariu depués del movimientu de los Indignados resultáu de la crisis financiera de 2008. Pel camín de la música, Asturies y la llingua asturiana participen y respuenden a les tendencies locales, nacionales ya internacionales que, sofitaes na tradición, creen maneres úniques de resignificación del pasáu y d’influyencia del presente y del futuru.

    • English

      This paper analyzes the recovering of tradition as well as the new forms of activism and community engagement in music in Asturias following the 2008 financial crisis. Specifically, I study Rodrigo Cuevas, arguably the most recognized new musician inside and outside Asturias; Ún de Grao, the musical project of Xosé Martínez Álvarez, a member of the so-called «post-folk» generation whose main aim is to revitalize the tonada; and the Coru Al Altu la Lleva, which, born in the environment of the association of musicians Caja de músicos, continues the tradition of choral music and explicitly engages in activism, both with noted Asturian musician Nacho Vegas and as an independent ensemble.

      Recent Asturian music signals new trends in its relationship to space and also to time. Musicians hope to participate globally, not by blending into any pattern, but through their local difference and through activism. Some of the issues Asturian musicians relate to are the role of the many languages and cultures that coexist in a territory, the revival of a lived past while questioning certain ideas of the previous generation, the awareness of sexual diversity, the new-rural tendency after the economic recession and the pandemic, and the rise in community activism after the Indignados movement following the 2008 global financial crisis. Through music, Asturias and the Asturian language both participate and respond to local, national and international trends which, drawing upon tradition, create unique ways of resignifying the past and of influencing the present and the future.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno