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Resumen de A diachronic analysis of he dging in non- native authors’ research article abstracts

Olga Boginskaya

  • español

    Muchos estudios sobre inglés con propósitos académicos explora cómo se usa el inglés en contextos no anglófonos. Este artículo se centra en Rusia, donde el inglés se ha utilizado como idioma de publicación de investigaciones solo desde 2010. El artículo explora los dispositivos de cobertura en los resúmenes de los autores rusos. El enfoque principal es la variación cuantitativa y cualitativa en el uso de estos medios lingüísticos.

    Explorar las funciones de los setos y las razones de los cambios diacrónicos en su uso son otras cuestiones de investigación.

    Los resultados muestran que los resúmenes publicadas in 2010 and 2021 presentan diversas similitudes y diferencias. Las diferencias pueden interpretarse como el resultado de la debilitación de la intrusión de los criterios naciona les rusos y una mayor conciencia de las normas académicas inglesas. Con este fin, hemos construido un corpus integrado por 120 resúmenes que acompañan a artículos de investigación, todos ellos en la disciplina de la lingüística . Estos artículos se publicar on en 2010- 2021. El marco teórico es la taxonomía de coberturas de Hyland ( 2018), que ofrece un método pragmáticamente fundamentado para analizar la cobertura en el discurso académico

  • English

    A growing part of studies on English for academic purpose explores how English is used in non- Anglophone contexts. This article focuses on the insufficiently studied context of Russia, where English has been used as a language of scientific p ublication s only since the last decade. The paper explores hedging devices in Russian authors’ research article abstracts from a diachronic perspective. The main focus is on quanti tative and qualitative variation s in the use of these linguistic means. Exploring categories of hedges and suggesting reasons for diachronic changes in their use are other research questions.

    It is assumed their distribution could change over time.

    The i mp roved English proficiency of Russian academic writers, the weakening intrusion of the national criteria of good writing and greater awareness of the Anglophone academic writing norms due to the need to publish internationally have influenced metadiscourse patterns in Russian -authored academic prose. The study is based on a corpus of 120 research article abstracts from the field of linguistics published in two Russian journals in 2010- 2021. The theoretical framework followed here is Hyland’s ( 2018 ) taxonomy of hedges, which offers a pragmatically -grounded method for analyzing hedging in academic discourse.


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