Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’acollida “on the move” de la infància i joventut que migra sola a Catalunya: Una visió des dels i les professionals

  • Autores: Montserrat Freixa Niella, Angelina Sánchez Martí, Marta Venceslao Pueyo, Ruth Vilà Baños
  • Localización: Quaderns de l'Institut Català d'Antropologia, ISSN-e 2385-4472, ISSN 0211-5557, Nº. 38, 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: L'acollida, entre el control i l'hospitalitat. Etnografies, conceptualitzacions i debats / coord. por Miquel Martorell Faus, Álvaro Ramírez March, Alèxia Rué), págs. 97-118
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Els processos d’acollida del sistema de protecció a la infància esdevenen el punt inicial de l’acompanyament de la infància i joventut que migra sola i del desenvolupament posterior dels seus itineraris socioeducatius. Mitjançant entrevistes semiestructurades, s’ha recollit la visió de 15 educadors i educadores de diferents centres, recursos i organitzacions del sistema de protecció de Catalunya desplegats, principalment, amb l’Estratègia catalana per a l’acollida i la inclusió. Els resultats dibuixen un sistema d’acollida protocol·litzat que es mou en una “doble bipolaritat normativa” com a “menors susceptibles de protecció” i, a la vegada, com a subjectes de control migratori. L’anàlisi de l’experiència viscuda per aquesta infància des de la visió de les i els professionals que els acompanyen posa de relleu situacions de mobilitat i immobilitat múltiples i permet entreveure els significats ocults i atribuïts de la seva materialització. Mentre transiten pel sistema d’acollida es troben amb nombroses “portes” que reforcen l’efecte embut condicionant els seus itineraris i traduint-se, en masses ocasions, en situacions d’exclusió. Des de l’atenció socioeducativa es conclou que l’acollida ha de possibilitar la construcció de vincles per ressituar-la, dignificar-la i entendre les relacions de poder que la condicionen.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno