Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Language policies and pedagogical practices in Catalonia and Quebec

Zoi Kotsoni

  • català

    La majoria francòfona del Canadà resideix al Quebec, on el francès és la llengua principal d’educació i on els estudiants de parla anglesa només tenen dret a rebre l’educació en anglès en circumstàncies específiques. De la mateixa manera, el pla d’acció per a l’ensenyament bilingüe implementat a Catalunya el 1983 permet que els estudiants rebin l’educació primària en cata-là, mentre que també es requereix l’adquisició del castellà, llengua oficial de l’Estat i cooficial a Catalunya junt amb el català. Aquest article, més enllà de la comparació d’aquests territoris com a zones definides per la seva llengua, té com a objectiu tractar la qüestió de la planificació lingüística a totes dues regions considerant: a) els programes de planificació lingüística que s’han implementat a la comunitat autònoma de Catalunya i a la província de Quebec, b) els objectius que es volen assolir amb la planificació lingüística a Catalunya i al Quebec i c) les mo-tivacions de les polítiques lingüístiques en cadascun d’aquests dos territoris.

  • English

    The majority of Canada’s Francophones reside in Quebec, where French is the main language of education and where English-speaking students are entitled to receive instruction in English only under specific circumstances. Similarly, the policy for bilingual education implemented in Catalonia in 1983 provides that students should receive their primary education in Catalan, while the acquisition of Castilian, the official language of the state and co-official in Catalonia together with Catalan, is also required. This paper goes beyond the scope of comparing these two territories as districts defined by their language, aiming to provide a trifold consideration of the language planning issue in both regions by taking into account: a) what language planning pro-grammes have been implemented in the autonomous community of Catalonia and in the prov-ince of Quebec; b) what kind of goals language planning aims to achieve in Catalonia and Quebec; and c) in what ways the motivation behind language policies in these territories differs.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus