Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Mathematical competence and Its self-perception in university students of education degrees

Bartolomé Pizà Mir, María Suñé Vela

  • English

    The mathematical competence of the aspiring primary teachers was evaluated from a test designed for primary school students. One in three students does not have the necessary competence to take advantage of the training offered to them at university. Of the 124 students analysed, the average was 5.6 points out of 10. They showed lower performance in the curricular blocks of measurement and geometry. Their self-perception of their knowledge in different blocks of the curriculum was also evaluated and it is evident that one in three students is aware of their low mathematical competence, while only one in ten underestimated their competence in math.

  • English

    Se evaluó la competencia matemática de los aspirantes a maestros a partir de una prueba diseñada para alumnos de educación primaria. Uno de cada tres alumnos no tiene la competencia necesaria para aprovechar la formación que se les ofrece en la universidad. De los 124 alumnos analizados, la media fue de 5.6 puntos sobre 10. Mostraron un menor rendimiento en los bloques curriculares de medida y geometría. También se evalúo la autopercepción que poseían de sus conocimientos en diferentes bloques del currículo y se evidencia que uno de cada tres alumnos es consciente de su baja competencia matemática, mientras que solo uno de cada diez subestimó sus capacidades.

    _____________________________________________________________


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus