Juan Senís Fernández, Xavier Mínguez López
L’objectiu principal d’aquest article és definir les característiques i tendències principals d’un subsistema poètic concret: la poesia per a infants publicada en llengua catalana a la Comunitat Valenciana al nou mil·lenni. Més en concret, es tracta de comprovar si les tendències definides per la literatura acadèmica com a característiques i dominants dins de la poesia per a infants de l’àmbit estatal es troben també a l’àmbit valencià. Per a arribar al nostre objectiu hem seleccionat un corpus que es correspon a l’única col·lecció de poesia diferenciada per a infants existent a la Comunitat Valenciana: «Vagó de versos», de l’editorial Andana. Així doncs, una vegada establert i descrit el corpus, farem, en primer lloc, una anàlisi bibliogràfica exhaustiva de les referències bibliogràfiques acadèmiques sobre la poesia per a infants dins de l’àmbit ibèric. A partir d’aquesta anàlisi, establirem els ítems d’estudi que utilitzarem per a l’anàlisi del corpus, que ocuparà la tercera part d’aquest estudi, i que se centrarà en aspectes peritextuals, textuals i visuals. Finalment, a les conclusions, sintetitzarem els resultats obtinguts per a confirmar la hipòtesi plantejada a l’inici.
The main goal of this article is to define a specific literary system: children’s poetry published in Catalan in the Valencian Region in the new millennium. More specifically, we will try to demonstrate that the main traits considered by the academic critics as characteristics of children’s poetry in Spain can be also found in this literary field, albeit its peripheric situation. For so doing, we will focus on the only collection completely devoted to children’s poetry that exists now a days in Valencian Region: «Vagó de versos» (Andana Editorial). Once established the corpus, in the second part we will define the main characteristics of children’s poetry the Spanish context by reviewing the main bibliography regarding the genre. After that, we will define the main traits of the corpus focusing on three different dimensions: the peritexts, the main themes and formal devises, and the visual characteristics. Finally, in the conclusion we will summarize the results and we will confirm the hypothesis of the survey.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados