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Resumen de ‘The City of Abraham’s Children’: The Religious Communities of Damascus in the Late 7th A.H./13th A.D. Century

Musaed Alenezi, Numan Jubran

  • español

    Este artículo analiza las relaciones entre las tres comunidades de fe abrahámica (judíos, cristianos y musulmanes) de Damasco a finales del siglo VII d. C./XIII d. C., mediante un estudio de investigación textual, a través de la recopilación y revisión crítica de una variedad de fuentes de referencia; observaciones históricas y contemporáneas, relatos y relatos personales. Los resultados preliminares de la investigación dan fe de una coexistencia generalmente agradable entre los grupos religiosos que ocasionalmente se vio interrumpida por enfrentamientos entre comunidades. Sin embargo, se produjeron disturbios posteriores entre las comunidades cristiana y musulmana como consecuencia de la invasión mongola de la ciudad y luego de los cruzados cristianos. La comunidad teológica abrahámica unió en gran medida las tres tradiciones religiosas monoteístas en una coalición social triunvirato flexible. A pesar de que el dominio político musulmán estaba firmemente establecido, la jizyā no siempre se impuso como una obligación para los no musulmanes durante los diversos períodos del Califato. La hegemonía musulmana perduró a lo largo de una serie de controversias e intrigas interreligiosas debido al éxito medible de las política y economía musulmanas. Estas maniobras políticas parecen ser factores significativos en una existencia triple religiosa en la que cada comunidad apoyaba en gran medida el statu quo. Este estudio explora algunos de los eventos históricos y actividades que contribuyeron a este período particular en la historia de Damasco.

  • English

    This article discusses the relationships between the three Abrahamic faith communities (Jews, Christians and Muslims) of Damascus during the late 7th A.H./13th A.D. century, employing a textual research study, through the collation and critical review of a range of reference sources; historical and contemporaneous observations, personal narratives and accounts. Preliminary research results attest to a generally congenial co-existence between the religious groups that was occasionally disrupted by inter-communal clashes. However, later disturbances occurred between Christian and Muslim communities as a consequence of the Mongol invasion of the city and then later Christian Crusaders. The Abrahamic theological commonality largely tied the three monotheistic religious traditions together in a loose triumvirate social coalition. Despite Muslim political dominance being firmly established, the jizyā was not always enforced as an obligation on non-Muslims during the various Caliphate periods. Muslim hegemony enduredthroughout a number of inter-religious controversiesand intrigues due to a measurable success in Muslim politico-economic policies. These political manoeuvres appear to be significant factors in a religious tri-existence in which each community largely supported the status quo. This study then, explores some of the historical events and activities that contributed to this particular period in Damascus’ history.


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