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Resumen de El impacto del transporte público en las fracturas de cadera: una comparación entre dos grandes ciudades de España y China

Shuai Shuai Gao, Aurelio Borrás Verdera, Wen-Ting Zhang, Yan-Jun Wang

  • español

    Objetivo Explorar la influencia de los medios de transporte público en diferentes países en las fracturas de cadera. Materiales y métodos Los sujetos del estudio fueron pacientes con fractura de cadera intervenidos en el Xi’an Daxing Hospital, China y en el Hospital Universitario Virgen Macarena de Sevilla, España del 1 de enero al 30 de diciembre de 2017. Sexo, edad, el lugar de la caída, el tiempo de la caída, la clasificación de ASA, el alcance principal de las actividades antes y después de la lesión, las razones para restringir las salidas y la satisfacción con las instalaciones de transporte público del paciente se recopilaron mediante la consulta de registros médicos y el seguimiento ambulatorio durante un año. Resultados Se incluyeron 178 pacientes en Sevilla (España), con una edad media de 83,2 ± 6,9 años, 45 varones (25,3%) y 131 mujeres (74,7%); 139 pacientes en Xi’an (China), con una edad media de 77,8 ± 8,2 años, y 47 hombres (33,8%), 92 mujeres (66,2%). Conclusión El transporte público tiene un gran impacto en los viajes de las personas mayores. Los gobiernos municipales de varios países deben prestar atención y mejorar los detalles de las instalaciones de transporte público para brindar a los pacientes condiciones de viaje más seguras y convenientes

  • English

    Objetive. To explore the influence of public transpor-tation facilities in different countries on hip frac-tures. Materials and methods. The subjects of the study were hip fracture patients who underwent operations at the Daxing Hospital in Xi’an, China and the Hospital Universitario Virgen Marcarena in Seville, Spain from January 1 to December 30, 2017. The patient’s gender, age, place of injury, time of injury, ASA classification, main scope of activities before and after injury, reasons for restricting going out, and satisfaction with public transportation facilities were collected by consulting medical records and outpatient follow-up for one year. Results. A total of 178 patients were enrolled in Seville (Spain), with an average age of 83.2±6.9 years, 45 males (25.3%), and 131 females (74.7%); a total of 139 patients in Xi’an (China), with an average age of 77.8±8.2 years old, and 47 males (33.8%), 92 women (66.2%). The proportion of Spanish pa-tients who were injured outdoors and during the day was significantly greater than that of Chinese patients (p=0.000 and p=0.017, respectively). The scope of activities of Spanish patients before and after injury was significantly greater than that of Chinese patients (p=0.000 and p=0.000, respec-tively). Among the reasons that restrict patients from going out before injury, the biggest factor for patients in Xi’an was public transportation facil-ities, while in Seville was its own weakness and inconvenient mobility. In the survey of satisfaction with public transportation facilities, the satisfac-tion of Spanish patients was significantly higher than that of Chinese patients (p=0.000). Conclusion. Public transportation has a great impact on the travel of the elderly. Municipal governments of various countries should pay attention to and im-prove the details of public transportation facilities to provide patients with safer and more convenient travel conditions.


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