En el context de la Renaixença catalana, molts artistes i intel·lectuals del país van mostrar-se plenament receptius a l'obra del gran mestre i renovador artístic alemany Richard Wagner (1813-1883). L'any 18 s'escoltà per primera vegada la seva música a la ciutat de Barcelona; catorze anys més tard, la premsa tarragonina començava a difondre algunes notícies sobre el geni del nord, especialment motivades pel seu revolucionari projecte artístic, que culminava amb la inauguració dels primers festivals Wagner a la Festspielhaus de Bayreuth.El present estudi permet confirmar que la ciutat de Tarragona posava d'un grup de joves músics i intèrprets de privilegiat temperament artístic, seguidors dels avenços de la cultura europea, que, en les darreres dècades del segle XIX, van assumir el compromís de treballar amb denominació els complexos repertoris wagnerians. A través de la seva activitat anaven apropant la revolucionària Zukunftsmusik o música de l'avenir als habitants de la ciutat finisecular.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados