Francesc Serra Buades, Francesca Moll Nadal
La introducció i l’explicació dels trets principals del Pla de Formació Contínua i del Pla d’Igualtat entre Dones i Homes de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ens permetran contextualitzar la descripció que farem d’una experiència que podem qualificar d’innovadora perquè ha suposat conjugar, per primera vegada, dues noves actuacions de forma combinada i convergent. Per una part, experimentar la posada en marxa dels grups d’aprenentatge participatiu (GAP) com a una modalitat formativa que suposa fer una passa més enllà per a superar l'estructura clàssica dels cursos de formació contínua adreçats al personal treballador de l’administració; i, per l’altra part, elaborar l’informe de diagnosi i d’avaluació d’impacte de gènere en un projecte social de l’IMAS d'una forma més sistemàtica i metòdica.
Quant a la fonamentació i explicació pràctica de com es pot concretar realment i amb detall la perspectiva de gènere als diferents serveis d'una administració pública, en aquest cas de caràcter supramunicipal, entenem que encara no disposam de tant de contingut que així ho descrigui. Per aquest motiu, hem cregut interessant fer aquesta aportació un cop s’ha pogut avaluar la implementació d'aquesta experiència i després d’haver-ne après les lliçons corresponents.
Entenem que aquesta proposta pot servir de referent per a altres serveis de l’administració pública amb l’objectiu de marcar línies de treball que permetin la concreció de nous conceptes i continguts que afavoreixin, en definitiva, un suport als i a les professionals de l’administració per a millorar la qualitat de l’atenció a la ciutadania.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados