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Exploring shared care plans for older people regarding fulfillment of policy requirements and shared decision making - A qualitative study

    1. [1] Halmstad University

      Halmstad University

      Suecia

    2. [2] City of Malmö
  • Localización: Research on Ageing and Social Policy: (RASP), ISSN-e 2014-671X, Vol. 9, Nº. 2, 2021, págs. 154-183
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Exploración de planes de atención compartida para mayores en relación al cumplimiento de los requisitos políticos y la toma de decisiones compartidas
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El objetivo era explorarlos planes de atención compartida según el cumplimiento de los requisitos de la política y la toma de decisiones compartidas. La muestra consta de 15 planes de atención compartida establecidos para mayores en Suecia. Se utilizaron los requisitos de la ley sueca y los 15 indicadores de toma de decisiones compartidas (TDC) del inventario del Enfoque Multifocal de la TDC para definir las categorías principales. La persona mayor y sus familiares estuvieron presentes en 14 de las reuniones de planificación de la asistencia. El acuerdo de la persona con el establecimiento estaba documentado en 10de los planes. Se reflejaron 6de los 15 indicadores de TDC, pero los títulos se centraron en los requisitos de la política. El proceso de toma de decisiones debe ser más reconocido en las plantillas que se utilizan en los planes de atención compartida para promover que el proceso de planificación de la atención y la documentación se basen en el TDC.

    • English

      The aim was to explore the documentation in shared care plans regarding the fulfilment of policy requirements and shared decision-making. The sample consists of 15 shared care plans established for older people in Sweden. The analysis was performed using directed content analysis. The requirements in the Swedish law and the 15 indicators of shared decision making (SDM) in the Multifocal Approach to the Sharing in SDM inventory was used to define the main categories. The policy requirements were fulfilled to a varied extent. All the care plans were established in collaboration between the municipality and the county council, but social services were not represented in six of them. The older person and next of kin were present at 14 of the care planning meetings. The individual’s agreement to the establishment was documented in ten of the plans but how and what the person had agreed to was not specified further. The headings focused at the policy requirements and did not support a care planning process, or a documentation based on SDM. Six out of 15 indicators of SDM were reflected. The decision-making process needs to be acknowledged more in the process of establishing shared care plans for older people.


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