Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


¿Influye la educación financiera sobre la propensión a tomar riesgos? Una aproximación empírica a través de estudiantes universitarios españoles

    1. [1] Universidad de Málaga

      Universidad de Málaga

      Málaga, España

  • Localización: IX Jornada Internacional AECA sobre Valoración, Financiación y Gestión de Riesgos: actas. Cuenca 2022, 2022, ISBN 978-84-19167-36-1
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Does financial literacy influence risk-taking propensity? An empirical approach through Spanish undergraduates
  • Enlaces
  • Resumen
    • This paper examines the relationship between financial literacy and risk-taking propensity in undergraduates, considering its three dimensions: financial knowledge, financial attitude, and financialbehaviour. It collects data through a questionnaire answered by 568 undergraduates. While Confirmatory Factor Analysis (CFA) is used to validate the measurement model, Structural Equation Model (SEM) isapplied to test a framework comprising five hypotheses. The results indicate that financial knowledge and financial behaviour directly and positively affect risk-taking propensity. This research also confirms afavourable indirect effect of financial attitude on risk-taking propensity through financial behaviour.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno