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How the Covid-19 pandemic has drawn attention to the issue of active mobility and co-benefits in Latin American cities

    1. [1] The George Institute for Global Health UK. London, United Kingdom/Imperial College London, School of Public Health. London, United Kingdom/University of New South Wales, School of Population Health. Sydney, Australia/WHO Collaborating Centre on Injury Prevention and Trauma Care. Sydney, Australia
    2. [2] Pan American Health Organization. Buenos Aires, Argentina
    3. [3] Pan American Health Organization. Washington DC, United StatesPan American Health Organization. Washington DC, United States
    4. [4] Drexel University, Urban Health Collaborative, Dornsife School of Public Health. Philadelphia, USA/University of Washington, Harborview Injury Prevention Research Center. Seattle, USA
    5. [5] University of New South Wales, School of Population Health. Sydney, Australia/WHO Collaborating Centre on Injury Prevention and Trauma Care. Sydney, Australia/The George Institute for Global Health. Sydney, Australia
  • Localización: Salud pública de México, ISSN-e 1606-7916, ISSN 0036-3634, Vol. 64, Nº. Extra 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Global health research in the Asia-Pacific and Latin America regions), págs. 14-21
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Cómo la pandemia de Covid-19 ha llamado la atención sobre la cuestión de la movilidad activa y los beneficios colaterales en las ciudades latinoamericanas
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La pandemia de Covid-19 ha puesto de manifiesto muchas cuestiones que tendrán repercusiones en la salud pública durante los próximos años; una de ellas es el vínculo entre el transporte y la salud. Promover el transporte activo y seguro tiene muchos beneficios para la salud física y mental. Durante los periodos de confinamiento, muchas ciudades de América Latina implementaron cambios legislativos y en la infraestructura para cumplir con las medidas sociales y de salud pública con la finalidad de reducir la propagación del virus. Dichas medidas iban desde carriles exclusivos para bicicletas hasta límites de velocidad reducidos o incentivos para la compra de bicicletas. Estas ciudades obtuvieron una reducción de los viajes en transporte motorizado, una mejora de la calidad del aire y un aumento del transporte activo, lo que tiene múltiples beneficios para la salud y la equidad. Mientras los países “reconstruyen mejor”, la promoción del transporte activo ofrece el mayor retorno sobre la inversión y mejora la salud y el bienestar de la población al tiempo que promueve el distanciamiento social. Se necesitan estudios de caso cuantificados para tener una comprensión más completa del impacto del transporte activo en diversos contextos.

    • English

      The Covid-19 pandemic has brought to the fore many issues that will impact public health for years to come –one such impact is on the nexus between transportation and health. Promoting safe, active transport is an activity that has many physical and mental health benefits. During lockdowns, many cities in Latin America imposed infrastructural and legislative changes in order to abide with public health and social mea-sures to reduce virus spread. These ranged from additional bike lanes to reduced speed limits or incentives to purchase bicycles. These cities showed reduced motorized transport, improved air quality and increased active transport, all of which have multiple health and equity benefits. As countries “build back better”, promoting active transport offers the most value for investment and improves health and well-being while continuing to offer social distancing. Quantified case studies are needed to have a more comprehensive under-standing of the impact of active transport in various contexts.


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