Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els protocols sobre assetjament escolar a Catalunya i el tractament de l’assetjament a persones LGTBIQ+

  • Autores: Nancy Vernengo Pellejero
  • Localización: Revista catalana de dret públic, ISSN 1885-5709, ISSN-e 1885-8252, Nº. 64, 2022 (Ejemplar dedicado a: Secció monogràfica. La qualitat de la llei)
  • Idioma: varios idiomas
  • Enlaces
  • Resumen
    • El tractament de l’assetjament escolar se’ns ha mostrat, des de fa molt temps, com una autèntica i imperativa necessitat. Si bé qualsevol forma d’assetjament representa una situació de sotmetiment, control i violència contra altres persones, quan aquestes víctimes són nens i nenes o adolescents la qüestió es transforma en un problema social que afecta persones especialment vulnerables i incapaces de defensar-se. Conscient d’aquestes situacions, l’Administració ha procurat dotar-nos de normes i procediments específics que en regulin el tractament i és en aquest punt en el qual entren també els protocols de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament escolar del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Convé remarcar, especialment, la regulació del protocol específic per lluitar contra l’assetjament escolar a persones LGTBIQ+, ja que es tracta d’un col·lectiu amb una gran vulnerabilitat i que és objecte d’una preocupant violència a les aules (i també fora d’elles) que cal analitzar i erradicar. En aquest sentit, el seu protocol específic pretén servir d’eina per donar un tractament adequat a aquestes situacions tan sensibles.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno