Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La creació d’una audiència inexistent. La ràdio de la normalitat lingüística a Catalunya

Sílvia Espinosa Mirabet, Josep Maria Martí

  • català

    L’objectiu d’aquest article és explicar, des d’una perspectiva històrica, com el model de llengua catalana usat en la ràdio ha contribuït a crear una audiència de ràdio en català, en un entorn social que prefereix parlar en castellà. Segons les dades de consum mediàtic en llengua catalana obtingudes del creuament de fonts diverses (Informe de política lingüística 2019, Generalitat de Catalunya, 2021b;1 AIMC-EGM2 i IX Informe sobre la situació de la llengua catalana (2015), de l’Observatori de la Llengua Catalana,3 Pradilla i Sorolla, coord., 2016), el mitjà més consumit en català és la ràdio (75,3 %), preferit per sobre de la premsa o la televisió. La ràdio pública generalista en català i la privada RAC1 del Grup Godó han configurat aquesta curiosa tendència de la quota (share).

  • English

    The purpose of this paper is to explain, on the basis of a historical review, how the Catalan language model used on the radio has helped to build up a Catalan-language radio audience in a social context that prefers to speak in Spanish. According to different sources (Informe de política lingüística 2019, Generalitat de Catalunya, 2021b;1 AIMC-EGM2 and IX Informe sobre la situació de la llengua catalana (2015), Observatori de la Llengua Catalana,3 Pradilla i Sorolla, coord., 2016), radio is the medium with the greatest consumption in the Catalan language (75.3 %), which is far higher than the figures for this language in television or the press. The private Catalan radio station RAC1, of the Godó Communications Group, has done much to create this interesting trend. In this paper we will explain the reasons that lie behind it.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus