Durante muchos años, el uso de actividades dentro y fuera del aula para promover un aprendizaje activo ha sido muy común. Un área desafiante en el campo de la educación es la adquisición de idiomas. No hay duda de que aprender un segundo idioma o una lengua extranjera no es fácil para todos los estudiantes. De hecho, hay algunos que tienen que enfrentar diferentes barreras en el proceso. El presente trabajo ha elegido el inglés como lengua extranjera, ya que se considera uno de los idiomas más solicitados en el Ecuador donde esta investigación ha sido desarrollada. Además, el objetivo de este trabajo es ayudar a los profesores a darse cuenta de si están eligiendo las actividades utilizadas para impartir sus clases a través de los estilos de aprendizaje de sus estudiantes y sus intereses.
For many years, the use of activities inside and outside the classroom in order to promote an activate learning has been very common. A challenging area in the field of education is the acquisition of languages so there no doubt that learning a second or foreign language is not easy for all learners. In fact, some have to face different barriers in the process such as lack of learning support and motivation. Nevertheless, some authors have advocated that using the appropriate activities in classes can make a big difference in the results of those students who are interested in learning a second or foreign language. The present paper has chosen English as the foreign language since it is considered one of the most requested language in Ecuador where this study has been carried out. Besides, it would be also important to mention that the aim of this paper is to help teachers realize if they are choosing their classroom activities considering their students’ learning styles and interests.
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