Jessica M. Lorenzo Coronado, Rosmary Evans Cárdenas de Urrelo, Cinta Ginovart Prieto, Rosa Ferré Casajust, Elsa Pla Canalda, Josefa Díaz Marín
Objectiu. Disposar d’un instrument validat que identifiqui l’experiència en relació amb la satisfacció de pacients postingressats per covid-19 i el coneixement dels professionals.
Metodologia. Estudi descriptiu transversal; hi van participar 111 pacients i 175 professionals sanitaris. Es va realitzar un estudi pilot que valorava la fiabilitat i la validesa de l’enquesta mitjançant l’α de Cronbach, el coeficient de correlació intraclasse (CCI), l’índex Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) i l’anàlisi factorial confirmatòria (AFC).
Resultats. A l’enquesta aplicada a pacients es van obtenir 33 ítems distribuïts en 7 blocs; l’escala va mostrar una bona consistència interna (α de Cronbach = 0,799), amb un índex KMO (0,732) que va afavorir l’AFC a través de 8 factors que expliquen el 79,05% de la variància total i un CCI de 0,147; mentre l’enquesta a professionals va comptar amb 24 ítems distribuïts en 6 blocs, l’escala va mostrar una bona consistència interna (α de Cronbach = 0,954), amb un índex KMO (0,921) que va afavorir l’AFC a través de 2 factors que expliquen el 79,26% de la variància total i un CCI de 0,567, essent de moderada concordança.
Conclusions. L’enquesta dissenyada permet avaluar amb garanties el nivell de satisfacció de pacients postingressats per covid-19, així com els coneixements adquirits pels professionals de primera línia per al maneig i l’atenció als pacients amb covid-19, que permeten identificar punts crítics i implantar accions de millora en les dimensions d’atenció de qualitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados