Barcelona, España
Al llarg de les darreres dues dècades s'han obert línies de pensament crític que qüestionen algunes de les nocions bàsiques al voltant de les quals s'ha articulat la construcció de la modernitat. Una de les nocions més controvertides ha estat la de subjecte.
El subjecte articulat des del pensament binari ens resulta insuficient per explicar la complexitat i el dinamisme de les categories socials, i per això es fa necessari introduir noves formes de conceptualització. Una de les formes que sembla resultar operativa per repensar la noció de subjecte és l'anàlisi de les produccions discursives que constitueixen la base de les accions intersubjectives. La televisió és una de les produccions discursives que tenen més incidència en la construcció dinàmica de les identitats socials. En aquest article presentem la reflexió i l'anàlisi que vam dur a terme sobre la construcció de la identitat dona que emergeix dels relats informatius que van elaborar els telenotícies d'àmbit estatal i Televisió de Catalunya per commemorar el 8 de març (Dia Internacional de les Dones) de 2005.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados