Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Entre os acertos e desacertos do curso de pedagogia no Brasil: reflexões sobre a necessidade de articulação com as demandas do mundo da vida

Catia Piccolo Viero Devechi, Gionara Tauchen, Amarildo Luiz Trevisan

  • català

    Aquest article que és de naturalesa hermenèutica-reconstructiva discuteix, a partir de la constitució dels estudis universitaris, la identitat professional del pedagog que roman pressionat o tensionat entre la docència, territori de formació de professors i, la pròpia àrea de coneixement. Primerament, aborda la proposta com a possibilitat de repensar la trajectòria dels estudis comunicativament per mitjà de la referència als elements constitutius pel món de la vida (reproducció cultural, integració social i socialització). Seguidament, presenta la trajectòria històrica de les discussions sobre la carrera de Pedagogia al Brasil amb èmfasi en la institucionalització de les seves directrius. Finalment, es discuteix el fonament del món de la vida d'una manera crítica a les prerrogatives guiades amb prou feines només per l'interès de discursos per auxiliar en el fet de qüestionar algunes certeses que acabessin prevalent en la definició dels camins del curs de Pedagogia

  • English

    This hermeneutic-reconstructive article discusses the professional identity of the teacher from the constitution of pedagogy courses, with the inherent tension of their conception either as an activity focused on training new teachers or as one exploring an area of knowledge. First, it proposes a communicative reappraisal of pedagogy courses by referring to the constitutive elements of the world of life (cultural reproduction, social integration and socialization). Next, it presents the history and the trajectory of the discussions about the course of pedagogy in Brazil, with an emphasis on the institutionalization of its guidelines. Finally, it presents a critical discussion of the foundation of the world of life as the prerogatives guided only by interests of discourses in order to help in the questioning of certain ideas that finally prevailed in the definition of the directions of the course of Pedagogy

  • français

    Cet article, de nature herméneutique-reconstructive, traite de l’identité professionnelle du pédagogue à partir de la constitution des études de pédagogie, qui se débat entre l’enseignement – le territoire de la formation des enseignants – et le domaine de la connaissance. Tout d’abord, il aborde la proposition comme une possibilité de repenser le parcours des études de manière communicative par référence aux éléments constitutifs du monde de la vie (reproduction culturelle, intégration sociale et socialisation). Ensuite, il présente le parcours historique des discussions sur la carrière de pédagogie au Brésil, en mettant l’accent sur l’institutionnalisation de ses lignes directrices. Enfin, il examine le fondement du monde de la vie de manière critique à l’égard des prérogatives guidées seulement par des intérêts de discours pour aider à remettre en cause certaines certitudes qui ont fini par prévaloir dans la définition des directions des études de pédagogie


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus