Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Xela artenauta: Unha aproximación ao interese de Xela Arias por conectar a poesía con outras artes

    1. [1] Diario de Pontevedra
  • Localización: Boletín da Real Academia Galega, ISSN 1576-8767, Nº. 382, 2021 (Ejemplar dedicado a: Xela Arias), págs. 79-88
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • Xela the artnaut: An analysis of her interest in linking poetry to other arts
  • Enlaces
  • Resumen
    • galego

      Xela Arias mostrou un interese constante, ao longo de toda a súa traxectoria, por transcender os formatos clásicos literarios e buscar un impacto directo da súa poesía conectándoa con outras artes. Dan conta desta inquedanza os distintos diálogos creativos que a escritora estableceu con outros autores. Por enriba de todos destacan tres: os que mantivo co pintor Xosé Guillermo, plasmado no deseño da coidada primeira edición de Denuncia do equilibrio (1986); co fotógrafo Xulio Gil, que deu como resultado un proxecto capital da cultura galega contemporánea, Tigres coma cabalos (1990), e co grupo de rock Desertores, ao que lle escribiu letras para os seus discos El desertor (1991) e El vicio de la carne (1994). A celebración do Día das Letras Galegas conseguiu que esa conexión que tanto lle interesaba manter a Xela Arias con outros artistas se prolongase ata este ano. Un dos exemplos máis claros é o libro Xela Arias. Palabra á intemperie (2021) no que Emma Pedreira e Laura Romero poñen a dialogar directamente o seu traballo co orixinal da poeta.

    • English

      Xela Arias displayed a constant interest, throughout her career, in transcending classical literary formats and seeking a direct impact for her poetry by connecting it with other arts. The various creative dialogues that the writer established with other authors account for this concern. Three in particular stand out: the dialogue she maintained with the painter Xosé Guillermo, embodied in the design of the first edition of Denuncia do equilibrio [Condemnation of the Equilibrium] (1986); with the photographer Xulio Gil, which resulted in a major project of contemporary Galician culture, Tigres coma cabalos [Tigers For Horses] (1990), and with the rock group Desertores, for whose records she wrote lyrics: El desertor [The Deserter] (1991) and El vicio de la carne [The Vice of the Flesh] (1994). The celebration of Galician Literature Day ensured that this connection that Xela Arias was so interested in maintaining with other artists has endured until the present. One of the clearest examples is the book Xela Arias. Palabra á intemperie (2021) [Xela Arias. Words Out in the Open], in which Emma Pedreira and Laura Romero dialogue directly with her original work as a poet.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno