Aquest paper descriu l’experiència de treball com assessors de llengua anglesaa un centre d’autoaprenentatge de llengües, i pretén subratllar els problemesmés significatius amb els quals ens hem trobat i proposar una sèrie d’estratègiesper a enfrentar-se a ells.Nosaltres hem detectat que els aprenents tenen una llacuna molt gran en lacomprensió oral (CO), i per eixe motiu, hem decidit concentrar-nos en aquestadestresa comunicativa i dedicar-li la nostra atenció.El fet de que l’anglès no es parle igual com s’escriu (desequilibri entre el so i lagrafia) dificulta la comprensió i causa que molts aprenents troben una barrerafònica a superar.El treball de comprensió oral ( els temuts listenings) pareix ser la habilitat mésadequada per treballar autònomament a un centre d’autoaprenentatge, ja que elcentre posa una selecció de materials didàctics al nostre abast, que difícilmentpodem trobar a l’aula o a casa.Encara que el desenvolupament de les destreses lingüístiques (llegir, escriure,escoltar i parlar) s’ha de considerar com un procés d’integració, el fet detreballar una única destresa de manera aïllada també pot ser productiu pernecessitats pedagògiques concretes.Aquest paper, doncs, vol aproximar-se a la realitat de l’aprenent i a la interaccióamb el CAL com a centre d’auto-aprenentatge de llengües.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados