Oviedo, España
Esti artículu estudia la obra teatral de Pachín de Melás, considerau pola crítica como’l pá del teatru costumista asturianu. Al traviés de les sos composiciones teatrales, pué esaminase l’asentamientu y la configuración del xéneru, fuertemente marcau pol fenómenu migratoriu a Les Amériques y la creciente industrialización. El sentimientu de crisis y la perda de valores potenciarán la idealización de l’aldea asturiana fasta convertila nuna Arcadia. Asina, los autores asoleyen la transición haza un ñuevu universu de valores que se-yos amuesa como destructor y perversu y alcontrarán n’aldea les costumes y los valores tradicionales a los que s’ aferren. Por ello, l’espaciu nel qu’asoceden les trames non s’aveza a la ciudá, sinón que caltiense emponderando l’ aldea asturiana y poetizándola pa convertila n’ un elementu tresmisor del sentimientu de murnia poles costumes y los paisaxes. Per contra, l’espaciu urbanu ofrez nueves formes de vida que representen el progresu y la modernidá y que sedrán fuertemente rechazaes pol teatru costumista, creando’l binomiu bondá-aldea frente a maldá-ciudá que reflexará nos personaxes, conectaos dafechamente col espaciu que transiten.
Pachín de Melás, considered by critics the father of Asturian costumbrista theatre,develops and fixes in his writing for the stage the features for a genre that is strongly marked by the growing industrialization and migration to America. The feeling of crisis and loss ofvalues fosters the idealization of the Asturian village, helping it become Arcadia. Thus,authors show the transition towards a new universe of values, perceived as destructive and perverse, where they find the traditional values they cling to in the Asturian village. Therefore, the space where plots happen does not change to adapt to the city, but it continuesto praise the Asturian village by idealising it, turning it into a transmitter of the yearningfor traditions and landscapes. By contrast, the urban space offers new ways of life whichrepresent progress and modernity, which are strongly rejected by the costumbrista theater. That creates the oposition between goodness-village and evil-city, which is portrayed on the characters, who are fully connected with the space they move in.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados