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Resumen de The Remaking of the Radical in the Harlem Renaissance: Claude McKay’s Home to Harlem

Loredana Bercuci

  • español

    Home to Harlem, una de las primeras novelas afroamericanas de éxito, se inspiró en la vida de las clases más bajas urbanas, provocando tanto repulsión como fascinación. W.E.B. Du Bois manifestó que Claude McKay había demostrado que los afroamericanos eran bufones, brutos y sinvergüenzas en cualquier caso (245). Sin embargo, la novela fue un éxito al aproximarse a la fascinación por las clases bajas de los años veinte. Este artículo analiza la intersección entre raza y clase en Home to Harlem y muestra que la novela propone un modelo compuesto para un sujeto radical.

  • English

    Home to Harlem, one of the first successful African American novels, inspired from the urban lower classes’ life, produced both revulsion and fascination. W.E.B. Du Bois stated that Claude McKay had proved African Americans were “buffoons, thugs, and rotters anyway” (245). However, the novel was successful, pointing to a 1920s fascination with the lower classes. This article analyzes the intersection of race and class in Home to Harlem and shows that the novel proposes a composite model for a radical subject.


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