Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Validity and reliability of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) long-form in a subsample of female Mexican teachers

    1. [1] Center for Nutrition and Health Research, National Institute of Public Health. Mexico City, Mexico
    2. [2] Center for Research on Population Health, National Institute of Public Health. Mexico City, Mexico
    3. [3] National Center for Preventive Programs and Disease Control, Ministry of Health. Mexico City, Mexico
    4. [4] Section of Nutrition and Metabolism, International Agency for Research on Cancer. Lyon, France
    5. [5] Center for Research on Population Health, National Institute of Public Health. Mexico City, Mexico/Department of Global Health and Population, Harvard University T.H. Chan School of Public Health. Boston, United States
  • Localización: Salud pública de México, ISSN-e 1606-7916, ISSN 0036-3634, Vol. 64, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Oportunidades y fortalecimiento de capacidades de investigación en cáncer), págs. 57-65
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Validez y confiabilidad del Cuestionario Internacional de Actividad Física versión larga en una submuestra de maestras mexicana
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Objetivo. Evaluar la confiabilidad y validez del Cuestiona-rio Internacional de Actividad Física versión larga (por sus siglas en inglés IPAQ-long form). Material y métodos.Un total de 86 maestras realizaron entrevistas y visitas a clínicas en la Ciudad de México. En un periodo de 22 meses, se obtuvieron los niveles de actividad física (AF) por medio de un acelerómetro (AC) (meses 6 y 22) y autorreporte de actividad física por medio del IPAQ versión larga (meses 1, 3, 6, 9 y 12). Se estimaron los minutos por semana de actividad física moderada (AFM), caminando (AFC), vigorosa (AFV) y actividad física moderada-vigorosa (AFMV) para cada intensidad y dominio. Las variables se transformaron logarítmicamente. Se utilizaron correlaciones de intraclase y de Pearson para determinar la relación de los minutos por semana de AFM, AFC, AFMV entre instrumentos. Resulta-dos. La confiabilidad entre el promedio de los IPAQs varió entre intensidades y dominios (de r = 0.24 a r = 0.65). Los minutos por semana de AFV y AFMV del acelerómetro 1 (AC1) se asociaron con los del Cuestionario Internacional de Actividad Física 3 (IPAQ3) (r = 0.60 y r = 0.31, respecti-vamente) reportado una semana después. Conclusiones.La versión larga del IPAQ es confiable para estimar AFMV y válido para evaluar AFMV y AFV en una submuestra de maestras mexicanas.

    • English

      Objective. To evaluate the test-retest reliability and validity of the long-form International Physical Activity Questionnaire (IPAQ-long form). Materials andmethods. A subsample of 86 teachers underwent telephone interviews and clinic visits in Mexico City. Through 22 months, physical activity (PA) levels were obtained from accelerometers (months 6 and 22) and IPAQ long-form (months 1, 3, 6, 9 and 12). Minutes per week of moderate (MPA), walking (WPA), vigorous (VPA) and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) were calculated for each intensity and domain. Variables were loga-rithmically transformed. Intra-class and Pearson correlations were used to determine the relationship between instru-ments. Results. Test-retest reliability of the average IPAQs long-form varied across intensities and domains (ranged from r= 0.24 to r= 0.65). Minutes per week of VPA and MVPA ac-celerometer 1 (AC1) were fairly associated to International Physical Activity Questionnaire-long form 3 (IPAQ3) (r= 0.60 and r= 0.31, respectively) one week apart. Conclusions.IPAQ long-form is fairly reliable for MVPA and valid for as-sessing MVPA and VPA in a subsample of Mexican teachers.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno