El món de la literatura digital i dins d’aquest, el de la literatura digital infantil planteja, encara avui i malgrat l’augment de productes a l’abast, més dubtes que certeses degut, entre d’altres motius, a una manca de taxonomia unitària i a una canonització inexistent. En aquest context no és estrany que molts pares, mestres i demés educadors pensin en fer ulls cecs a un corpus literari que, malgrat la manca de catalogació ordenada, no deixa de créixer. Davant la seguretat que ens dóna un cert coneixement teòric (o en tot cas pràctic) de l’àlbum il·lustrat físicament present, sembla impossible no ofegar-se en intentar determinar la qualitat de les obres o no preguntar-se si realment val la pena entrar en aquest món (misteriós i desconegut per a alguns de nosaltres) dels llibres digitals, interactius, multimodals i plens d’adjectius aparentment ferotges. Com entrar sense pors, de fet, en unes obres mancades sovint de canals de distribució i crítica fiables i de difícil accés per a la majoria de nosaltres? Com i on les hem de trobar? Com les hem d’enfocar? Com hem d’aprendre i ensenyar a llegir-les? La comunicació pretén establir alguns criteris per determinar la qualitat de les diferents obres, marcar algunes pautes per trobar productes de qualitat (tant en català com en castellà) i donar eines per saber com llegir i oferir aquestes obres als petits lectors (principalment a l’aula), sense oblidar-nos de remarcar els motius pels quals pensem que la literatura digital infantil no es pot deixar de banda.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados