Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Contesting Waters: Queer Signifying in La ciénaga and La niña santa by Lucrecia Martel

    1. [1] University of St. Thomas

      University of St. Thomas

      City of Saint Paul, Estados Unidos

  • Localización: REGS: Revista de estudios de género y sexualidades = Journal of gender and sexuality studies, ISSN-e 2637-997X, ISSN 2637-9961, Vol. 47, Nº. 1, 2021 (Ejemplar dedicado a: El género ilimitado: Márgenes, rupturas y transgresiones en el cine luso-hispánico), págs. 51-72
  • Idioma: inglés
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Argentinean director Lucrecia Martel's La ciénaga (2001) and La niña santa (2004) explore the problematics of queer representation using thematic and formal elements. La ciénaga posits queer desire as a source of shame and the lesbian body as un-representable within dominant, heteronormative signifying modes. La niña santa demonstrates plural female gazing and the reciprocal gaze outside of gendered binaries of power and submission. Using the swimming pool and water to stage queer signifying, the films include same-sex desire and homosociality, with elements that disrupt spectatorial expectations for spatial and acoustic representations


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno