Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Blai Bonet i Pier Paolo Pasolini: imatges del trascendent

    1. [1] Universitat de les Illes Balears

      Universitat de les Illes Balears

      Palma de Mallorca, España

    2. [2] Escriptor i poeta
  • Localización: Oceánide, ISSN-e 1989-6328, Nº. 15, 2022 (Ejemplar dedicado a: Oceánide), págs. 63-72
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Blai Bonet and Pier Paolo Pasolini: Images of the Transcendent
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La importància de Pier Paolo Pasolini com a cineasta i com a poeta del segle XX va més enllà de les seves obres, com ho demostra el fet que la seva petjada és perceptible en altres autors que se sentiren profundament influïts per la tasca d’aquest artista italià. És el cas del poeta mallorquí Blai Bonet, el qual, de vegades de manera evident, sovint indirectament, mostra l’admiració vers les pel·lícules i escrits de Pasolini a moltes de les seves obres. En aquest article desgranarem les petjades de Pasolini a l’obra de Bonet, partint d’autors que anteriorment ja havien tractat aspectes de l’obra de Blai Bonet i aprofundint en el tema a partir d’una anàlisi més acurada de la filmografia del director.

             

    • English

      The importance of Pier Paolo Pasolini as a twentieth-century filmmaker and poet goes beyond his works. His mark can be found on other authors deeply influenced by this Italian artist. This is the case of Blai Bonet. The Majorcan poet shows admiration for Pasolini’s films and writings in many of his works, sometimes noticeably but mostly in an indirect, subtle way. In this article we will analyse Pasolini’s legacy in Bonet’s work by focusing first on other authors who previously dealt with aspects of Blai Bonet’s work and then offering a deeper look into the topic through a careful analysis of the director’s filmography.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno