Álvarez M. María Esther, Israel Barrutia Barreto, David Julio Martel Zevallos, Raúl Alberto Rengifo Lozano
During the exercise of highlighting the separation between the school and the community, the school campus is presented as the platonic cavern: divorced from the world that bustles beyond its walls. Hence, it is committed to the sincere encounter between school and community. They must look at each other, re-know each other and organize themselves according to their needs. Both must work together for the integral formation of the subjects and the development and well-being of the collective. This work is the product of a documentary investigation. Based on the criterion of pertinence, various sources of information were considered, which led to reflection and the theoretical proposal.
Durante el ejercicio de destacar la separación entre la escuela y la comunidad, el recinto escolar se presenta como la caverna platónica: divorciada del mundo que bulle más allá de sus paredes. De allí que se apuesta por el sincero encuentro entre la escuela y comunidad. Ellas deben mirarse, re-conocerse y organizarse en función de sus necesidades. Ambas deben trabajar juntas en pro de la formación integral de los sujetos y del desarrollo y el bienestar del colectivo. Este trabajo es el producto de una investigación documental. A partir del criterio de pertinencia se consideraron diversas fuentes de información las cuales propiciaron la reflexión y la propuesta teórica.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados