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Resumen de Ethical and legal aspects of the use of artificial intelligence in Russia, EU, and the USA: comparative legal analysis

Anton Vasiliev, Sergey Zemlyukov, Zhamaladen Ibragimov, Egor Kulikov, Ivan Mankovsky

  • español

    El artículo está dedicado al análisis jurídico comparativo de cuestiones ético-legales del uso de la inteligencia artificial en Rusia, la Unión Europea y los Estados Unidos. El documento señala una discusión profunda y ambigua entre los científicos con respecto a la comprensión y el uso de la inteligencia artificial como igual a una persona. Por lo tanto, la UE se adhiere a un enfoque cauteloso de la regulación legal de la robótica teniendo en cuenta todos los riesgos y atribuyendo toda la responsabilidad de la compensación del daño causado por la inteligencia artificial a la persona que creó (programó) y controló el robot. En la Federación de Rusia, en ausencia de una ley básica, se propuso un proyecto de ley Grishin, que podría haber sido la práctica más valiente en el mundo. Tampoco existe una regulación legal unificada de la inteligencia artificial en los Estados Unidos, aunque algunos estados regulan el uso de robots, incluidos los vehículos no tripulados en el tráfico rodado.

  • English

    The article is devoted to the comparative legal analysis of ethic-legal questions of use of artificial intelligence in Russia, the European Union and the USA. The paper notes a deep and ambiguous discussion among scientists regarding the understanding and use of artificial intelligence as equal to a person. Thus, the EU adheres to a cautious approach to the legal regulation of robotics taking into account all risks and placing full responsibility for the compensation of damage caused by artificial intelligence on the person who created (programmed) and controlled the robot. In the Russian Federation, in the absence of a basic law, a draft Grishin law was proposed, which could have been the most courageous in the world practice. There is also no unified legal regulation of artificial intelligence in the United States, although some states regulate the use of robots, including unmanned vehicles in road traffic.


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