Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Design, experience in the implementation and prospects of the master's program “professionally oriented training in mathematics”

Inessa K. Kondaurova, Svetlana D. Syrotyuk, Andrey A. Plotnikov, Nadezhda S. Zhminko, Alla B. Plisova

  • español

    El enfoque del autor para el diseño de la formación profesional de futuros profesores de matemáticas superiores implica llenar el contenido de la formación con disciplinas académicas, trabajos de investigación y práctica industrial, que están asociados con la formación de competencias a partir del estándar estatal federal de educación superior en dirección de formación 44.04.01 Educación pedagógica (nivel de maestría) y acciones laborales de la norma profesional "Profesor de formación profesional, educación profesional y educación profesional adicional". La formación se lleva a cabo de conformidad con los requisitos del principio de orientación profesional y el concepto de desarrollo de la educación matemática en la Federación de Rusia.

  • English

    The author's approach to the design of professional training of future teachers of higher mathematics involves filling the content of training with academic disciplines, research work and industrial practice, which are associated with the formation of competencies from the Federal state educational standard of higher education in the direction of training 44.04.01 Pedagogical education (master's level) and labor actions from the Professional standard "Teacher of vocational training, vocational education and additional professional education". Training is carried out in accordance with the requirements of the principle of professional orientation and the Concept of development of mathematical education in the Russian Federation.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus