Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El videojoc com a eina per a l’aprenentatge actiu del català: valoració crítica

Andrea Cuenca Piqueras, Carlos G. Juan

  • La presència de les TIC en l'àmbit educatiu és una realitat que respon a la transformació social motivada pel desenvolupament tecnològic que estem vivint des de fa algunes dècades. Des dels inicis, la comunitat educativa ha provat d'estudiar, analitzar i definir les metodologies idònies per a l'aplicació d'aquests nous paradigmes docents a tots els àmbits. La docència del català no n'és una excepció, i les diferents possibilitats que ofereixen els avanços tecnològics poden aprofitar-se per obtenir resultats formatius molt interessants. Amb el focus en l'ensenyament del català a adolescents de parla no nativa, aquest treball investiga la implementació de dinàmiques basades en l'ús de videojocs a través de les TIC. L'article abasta tot el procés de disseny, creació, implementació i avaluació de la proposta. Es descriuen els beneficis de les dinàmiques lúdiques, contextualitzades i en suport TIC, i se'n proposa una. S'ofereixen les pautes de disseny i implementació en l'àmbit de l'educació formal, i es posa en pràctica en un context d'aplicació real. S'idea una estratègia de recull de dades per valorar els resultats de la dinàmica proposada, i es mostren els resultats observats. S'interpreten les dades obtingudes amb una visió crítica i es reflexiona i discuteix sobre les seues implicacions. Com a resultat, s'extrauen les conclusions adients amb recomanacions i pautes de desenvolupament i implementació de seqüències d'aprenentatge significatiu a través dels videojocs. 


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus