Eva María Jiménez Gómez, Xavier Llobet i Ribeiro
Existeix una línia de temps dins del camp de la docència que va de la Bauhaus a les Noves Bauhaus, i que podria ser útil per a fer un mapa de la docència d’Arquitectura en els temps moderns. A través dels diferents plans d’estudi intentarem extreure la idea bàsica de cadascuna de les successives Bauhaus, analitzant les seves diferències i similituds. Aquest article fa servir la metodologia comparativa, on es dóna més importància als aspectes visuals i simbòlics dels diferents programes que a la particularitat dels tallers. Totes aquestes escoles vinculades a la Bauhaus ja han desaparegut, o han estat transformades. Però han estat fonamentals a l’hora de definir les carreres d’arquitectura i disseny contemporànies. Tots aquests programes centrats en els tallers continuen sent l’essència de l’aprenentatge a les nostres escoles, on canvien els continguts al pas que ho fa la societat, però no la metodologia.
There is a timeline within the field of teaching that goes from the Bauhaus to the New Bauhaus, and that could be useful to map the teaching of Architecture in modern times. Through the different curricula we will try to extract the basic idea of each one of the successive Bauhaus, analyzing their differences and similarities. This article uses the comparative methodology, which attaches more importance to the visual and symbolic aspects of the different programs than to the particularity of the workshops. All these schools linked to the Bauhaus have already disappeared, or have been transformed. But they have been fundamental in defining contemporary architecture and design careers. All these programs focusing on workshops are still the essence of learning in our schools, where they change the content to the step that society does, but not the methodology
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados