Acarar un fet històric com el de la revolta de les Germanies no resulta senzill per la càrrega simbòlica que arrossega per als valencians. Tanmateix, el també valencià Josep Lozano amb Crim de Germania fa possible recordar-la tot d’una però mitjançant diferents perspectives. I és per això que plantegem rastrejar aquest record a través de quatre capítols en concret de l’obra que amaguen personatges i configuracions ben travats, i esdevenen espill dels bàndols que intervingueren en la contesa però també de les tensions internes que hi havia i dels canvis de rol que es podien donar en passar de ser víctimes a botxins. Ens referim a «El banquet», «La mort de Vicent Peris», «Memòries de Felip Quzman» i «Lletres a l’absent», quatre unitats literàries que sobreïxen al servei de la ploma de Josep Lozano i que són capaços de crear el record polièdric de la Germania.
It is not easy to collate a historical event such as the Revolt of the Germanies because of the symbolic weight it carries for Valencians. Nevertheless, the Valencian Josep Lozano, with Crim de Germania, makes it possible to remember it all at once, but from different perspectives. And that is why it is proposed to trace this memory through four specific chapters of the work that hide characters and configurations that are highly interwoven, and mirror the sides that took part in the conflict but also the internal tensions that existed and the changes of role that could occur when going from being victims to executioners. The chapters to be analysed are «El banquet», «La mort de Vicent Peris», «Memòries de Felip Quzman» and «Lletres a l’absent», four literary units that project at the service of Josep Lozano’s pen and that are capable of creating the polyhedral memory of the Germania.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados