Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Family and Non-Family Businesses in Iran: Coupling among Innovation, Internationalization and Growth-Expectation

Mahsa Samsami, Thomas Schøtt

  • español

    Gallo y Sveen, en 1991, se plantearon si las empresas familiares podían implementar factores que facilitasen la internacionalización. Centrándonos en la innovación, las exportaciones y las expectativas de crecimiento en la empresa familiar, consideramos cómo estos tres factores se alinean, con un acoplamiento que puede ser débil o fuerte, una sinergia que beneficia al ne-gocio. Esto plantea una cuestión adicional: ¿la gobernanza de una empresa puede no solo afectar a cada uno de los factores, sino también a su acoplamiento? Una muestra representativa de 530 empresas de Irán fue encuestada en 2018 para el Global Entrepreneurship Monitor. Se demues-tra que la innovación, las exportaciones y las expectativas de crecimiento son menores en las empresas familiares. El acoplamiento entre innovación y las exportaciones, y también entre las exportaciones y las expectativas de crecimiento, son más suaves en las empresas familiares. Los hallazgos sugieren que el acoplamiento entre los resultados en las empresas familiares pueden ser fortalecidos, reforzando así la rentabilidad. Los resultados contribuyen a mejorar la rentabilidad de las empresas familiares con implicaciones prácticas, como lo defienden Gallo y Sveen.INSTITUTO DE LA EMPRESA FAMILIARhttps://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v11i2.10444Copyright 2021: Mahsa Samsami, Thomas Schøtt European Journal of Family Business is an open access journal published in Malaga by UMA Editorial. ISSN 2444-8788 ISSN-e 2444-877XThis work is licensed under a Creative Commons Atribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0).

  • English

    Gallo and Sveen, in 1991, problematized whether family businesses can implement fac-tors facilitating internationalization. Focusing on innovation, export and growth-expectation in a family business, we consider how these three outcomes are aligned, with a coupling that may be loose or tight, a synergy that benefits the business. This raises a further issue, is governance of a business affecting not only each of the outcomes, but also their coupling? A representative sample of 530 businesses in Iran was surveyed in 2018 for Global Entrepreneurship Monitor. Innovation, export and growth-expectation are found to be lower in family businesses. Coupling between innovation and export, and also between export and growth-expectation, are found to be looser in family businesses. Findings suggest that coupling among performance outcomes in family busi-nesses can feasibly be tightened, thereby reinforcing performance. The findings contribute to ways of enhancing performance endeavors of family businesses with practical implications as advocated by Gallo and Sveen


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus