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Narratives of Desire, Love, Imagination, and Fluidity: Becoming an English Teacher in a University Preparation Program

    1. [1] Universidad Nacional de Mar del Plata

      Universidad Nacional de Mar del Plata

      Argentina

  • Localización: Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, ISSN-e 2011-6721, ISSN 2322-9721, Vol. 11, Nº. 1, 2018, págs. 141-164
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Narrativas de deseo, amor, imaginación y fluidez: devenir profesor de inglés en la universidad
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este estudio narrativo aborda la co-construcción de la identidad docente de veinticuatro estudiantes de pregrado en el contexto de un profesorado de inglés argentino. En la literatura, la identidad denota relatos co-compuestos sobre vivir y devenir. La indagación narrativa es el método que examina la experiencia como fenómeno co-relatado. El análisis narrativo de textos recogidos en el programa de formación permitió co-escribir veinticuatro narrativas individuales. Los resultados despliegan primero tematizaciones de emociones sobre devenires identitarios: amor, deseo, imaginación y fluidez. Luego, retoman las voces de los participantes, contando sus negociaciones del sobrevenir mediante el amor, el deseo, la imaginación y la fluidez. La discusión examina los resultados siguiendo al estado del arte disciplinar. Las conclusiones sugieren implicancias para la formación inicial del profesorado universitario de inglés.

    • English

      This is a narrative study into the co-construction of teaching identities narrated by twenty-four undergraduate students in the context of an English language teacher education program in Argentina. Teacher identities are defined in the literature as co-authored stories of living and becoming. Our method uses narrative inquiry to study lived experiences as co-narrated phenomena. The narrative analysis of different texts gathered in the teacher education program allowed the co-composition of each participant’s identity story. Results first display thematizations of identity strands in these narratives involving emotions—love, desire, imagination, and fluidity. Next, participants’ negotiation of their processes of becoming through these emotions are retold. The discussion examines results considering state-of-the-art literature. The conclusions summarize the implications of the research for English language teacher initial university education.


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