Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Globalització i cosmopolitisme: formes i mercats culturals a l’Europa de la segona meitat del segle XIX

    1. [1] Universi
  • Localización: Cercles: revista d'història cultural, ISSN-e 1139-0158, Nº. 24, 2021, págs. 251-257
  • Idioma: catalán
  • Es reseña de:

    • Los europeos. Tres vidas y el nacimiento de la cultura cosmopolita

      Orlando Figes

      Barcelona : Taurus, 2020

  • Enlaces
  • Resumen
    • Orlando Figes (Londres, 1959) és professor d’història europea i russa al Birkbeck College de la University of London. És un dels princi-pals especialistes en la Rússia contemporània i, sobretot, de la Revolució Russa i del període soviètic. Tot i així, Los europeos. Tres vidas y el nacimiento de la cultura europea no és el seu primer llibre dedicat plenament al segle xix i a la cultura europea, ja que el 2010 publicà una obra —Crimea. The last Crusade— sobre l’impacte de la Guerra de Crimea (1853-1856) en les consciències nacionals d’alguns dels paï-sos que participaren en la guerra (Rússia, Turquia, Gran Bretanya i França). De totes maneres, Los europeos és el primer en què explora la noció d’identitat europea, segons ell formada durant la segona meitat del XIX, a partir de la globalització dels mercats i de les noves formes culturals. Ara bé, com a bon coneixedor del cas rus, l’autor dona a Rússia un paper central —sobretot a través de la figura de l’escriptor Ivan Turguénev—, en posar-la d’exemple —juntament amb Espanya— de perifèria europea i, alhora, considerant-la un dels miquel magrinyà, Núria, «Globalització i cosmopolitisme: formes i mercats culturals a la Eu-ropa de la segona meitat del segleXIX».


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno