This study examined the influence of social and power distance on students’ preferences of openings and closings and requestive strategies used when sending an email in an academic context. Students were more conventionally indirect with a person of higher power and greater social distance as well as when writing to their peers. However, email directness increased in emails to a faculty member with whom they maintain a closer social distance despite their status-unequal relationship. Familiarity with a higher-up may give students the authority to relinquish the sociopragmatic norms they, otherwise, would use in social-distant and power- unequal communication.
Este estudio examina la influencia de la distancia social y de poder en la elección de las aperturas y cierres, así como las estrategias de petición de los estudiantes universitarios al enviar un correo electrónico en un contexto académico. Los estudiantes resultaron ser más convencionalmente indirectos con una persona de mayor poder y mayor distancia social así como en los mensajes a sus compañeros. Sin embargo, la cortesía disminuyó en los correos electrónicos al profesor. La familiaridad con un superior puede dar a los estudiantes la autoridad para renunciar a las normas sociopragmáticas que, de otro modo, usarían en una comunicación social distante y desigual poder
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados