Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The effectiveness of employing the molecular representation strategy in the development of information Generation skills in the chemistry of second grade students in Intermediate School

Jehan Faris Yousif

  • español

    La investigación tiene como objetivo demostrar la efectividad de la es-trategia de representación molecular en el desarrollo de las habilidades para generar información en química en los estudiantes de segundo gra-do. La muestra eligió el promedio de estudiantes femeninas para niñas y las elegidas, a saber (46) estudiantes, el número total de estudiantes en el grupo experimental (23) estudiantes estudiados de acuerdo con la estrate-gia de representación molecular y el grupo de control total de estudiantes (23) ) estudiantes que estudian según el método habitual. Los dos grupos fueron recompensados con meses de edad, pruebas previas de información y habilidades para generar información que consisten en (28) párrafos. Después de que el investigador completó el experimento de investigación, la prueba de las habilidades de generación de información descubrió que la superioridad del grupo experimental en el desarrollo de habilidades para generar información sobre el grupo de control se enseñaba de acuerdo con el método habitual.

  • English

    The research aims to demonstrate the effectiveness of the molecular representa-tion strategy in developing the skills of generating information in chemistry in the second grade students. The sample chose the average female students for girls and the chosen ones, namely (46) students, The total number of students in the experimental group (23) students studied according to the strategy of molecular representation, and the total students control group (23) students studying accord-ing to the usual method. The two groups were rewarded with months of age, pre-vious information testing, and skills for generating information which consist of (28) paragraph. After the researcher completed the research experiment, the test of the skills of generating information found that the superiority of the experimental group in the development of skills to generate information on the control group taught according to the usual method.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus