Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La comprensió lectora en la resolució de problemes en matemàtiques

  • Autores: Francesc Banyuls, M. Jesús Cuevas, Sònia del Campo, Héctor García, M. José Pérez, Marta Milà, Montserrat Piqué
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 17, 2000, págs. 40-43
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • En aquest treball s’intenta fer un estudi d’una de les parts del procés general de resolució de problemes. Aquesta part és la de comprensió del problema. Creiem que malgrat que s’han estudiat molt les estratègies de resolució de problemes, són pocs els estudis sobre la comprensió dels problemes en matemàtiques. Aquest treball s’ha fet dins del marc d’un grup de treball de matemàtiques de la zona del Garraf. Conscients de la importància del llenguatge (el del problema, el matemàtic i el de l’alumne) en la comprensió del problema ens vàrem preguntar quines eines tenim els professors de matemàtiques per ajudar els nostres alumnes en aquest tema.

      Comencem amb un recull de dificultats, i solucions parcials per a superar-les, que tenim el professorat a l’hora de redactar els problemes i que té l’alumnat a l’hora comprendre’ls. La segona proposta presenta la possibilitat d’aplicar les estratègies de comprensió lectora a la comprensió dels problemes en matemàtiques. La nostra feina consisteix a definir les tècniques de comprensió lectora que podem aplicar a la comprensió de problemes matemàtics i posar-ne uns exemples amb problemes fets a l’aula.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno