La educación humanista en las universidades, parece ser una respuesta para los retos que acarrea la sociedad del conocimiento. En México, CETYS Universidad, pretende promover sistemáticamente entre sus estudiantes la formación del carácter, la cultura y la ciencia; así como el cumplimiento de exigencias éticas. En este estudio se describe la experiencia de aprendizaje de estudiantes de la escuela de ingeniería en la asignatura Ser humano y ética, se realizó un análisis cualitativo, emergieron tres categorías: Asumir una postura ética, Reflexión personal sobre la sociedad y sus problemáticas, y Acercamiento a la filosofía y la ética.
Humanist education in universities seems to be an answer to the challenges that the knowledge society brings. In Mexico, CETYS University, aims to systematically promote among its students the formation of character, culture and science; as well as compliance with ethical requirements. This study describes the learning experience of engineering school students in the Human Being and Ethics subject, a qualitative analysis of the data was carried out, three categories emerged: Assuming an ethical position, Personal reflection on society and its problems, and Approach to philosophy and ethics, these categories that involve each other and form the same competence. The need to configure studies that allow deepening and understanding how and in what transcends the humanist vocation that sustains the institution for and in its students is patented.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados