Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Takeaways from a hundred and fifty years of surgical education: A chief resident's perspective

Mauricio Gonzalez Urquijo

  • español

    Hace casi 150 años, circa 1870, Theodor Billroth, considerado uno de los mejores cirujanos de todos los tiempos, escribió una monografía titulada Teaching and Learning the Medical Sciences in German Universities. Casi 20 años después, en 1889, William Halsted desarrolló el primer programa formal de entrenamiento en cirugía, atribuyendo la idea del modelo europeo de entrenamiento en cirugía de Theodor Billroth. La manera en que Billroth seleccionaba jóvenes aprendices destacaba en los talentos que él consideraba indispensable que debería tener un buen cirujano. Este artículo de opinión enfatiza diez atributos que son indispensables, desde la perspectiva de un jefe de residentes, para convertirse en un residente quirúrgico exitoso, y al final de su entrenamiento, sea un cirujano completo, técnicamente competente basándose en los principios de la cirugía general.

  • English

    Nearly 150 years ago, circa 1870, Theodor Billroth, considered one of the greatest surgeons of all time, wrote a monograph entitled, “Teaching and Learning the Medical Sciences in German Universities”. Almost twenty years later, in 1889, William Halsted developed the first formal surgical training program, attributing the idea of the European model of surgical training he gathered from Theodor Billroth. The manner in which Billroth selected young trainees highlighted the talents he reckoned indispensable for a good surgeon. This viewpoint emphasizes ten attributes that for a chief resident are indispensable for becoming a successful surgical resident, and at the end of the surgical training, a well-rounded and technically competent surgeon who is grounded in the principles of general surgery.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus