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Innovative Methods in Management and Raising the Quality of Higher Professional Education in Russia

    1. [1] Vladimir State University

      Vladimir State University

      Rusia

    2. [2] State University of Humanities and Social Studies, Kolomna, Russia
    3. [3] Moscow City University, Moscow, Russia
    4. [4] Plekhanov Russian University of Economics (Moscow University), Moscow, Russia
  • Localización: Propósitos y representaciones, ISSN 2307-7999, ISSN-e 2310-4635, Vol. 8, Nº. Extra 2 (Educational Psychology Practices in Europe and the Middle East), 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Métodos innovadores en la gestión y la mejora de la calidad de la educación profesional superior en Rusia
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Los cambios económicos y políticos en la sociedad contemporánea conducen a reformas de muchas esferas sociales. El sistema de educación en general y la educación profesional superior en particular no es una excepción. La cuestión de garantizar la calidad de la educación ha atraído recientemente una gran atención en todos los países del mundo. El problema clave de reformar la educación es aumentar su calidad. En este artículo, el objeto de investigación fue la calidad de la educación proporcionada por las instituciones de educación superior. Los autores han llevado a cabo el análisis de modelos para elevar la calidad de la educación y la calidad del trabajo de laboratorio basado en una encuesta de docentes y estudiantes. El método QFD fue descrito por el ejemplo de su aplicación en cinco universidades de la Federación Rusa. Se ha demostrado que este método puede proporcionar a la universidad una herramienta de planificación con la que las instituciones de educación superior pueden proporcionar servicios que cumplan plenamente los requisitos de los clientes (estudiantes, padres, empleadores, el estado y la sociedad en general), lo que garantiza la idoneidad del sistema para cumplir con los requisitos externos: el enfoque de aptitud para el propósito (objetivos de construcción basados en el entorno externo). Además, también se ha comprobado que la aplicación de este método en el sistema de educación profesional superior garantizará la idoneidad del sistema para lograr sus propios objetivos: el enfoque de aptitud para el propósito (desarrollo, mejora, gestión eficaz). Por lo tanto, el método QFD permitirá apoyar todo tipo de actividades coordinadas para el liderazgo y la gestión de las instituciones de educación superior en relación con la calidad, así como un conjunto de documentos normativos y metodológicos desarrollados que determinan el contenido, las tecnologías y los métodos. y los medios de trabajo de todos los funcionarios, docentes y estudiantes para mejorar aún más la calidad del proceso educativo, asegurando así la competitividad de las instituciones de educación superior y el desarrollo efectivo en el mercado global de servicios educativos.

    • English

      Economic and political changes in contemporary society lead to reforms of many social spheres. The system of education in general and higher professional education in particular is no exception. The issue of ensuring the quality of education has recently attracted great attention in all countries of the world. The key problem of reforming education is raising its quality. In this paper, the object of research was the quality of education provided by higher education institutions. The authors have conducted the analysis of models for raising the quality of education and qualimetry of the laboratory work quality based on a survey of teachers and students. The QFD method was described by the example of its application in five universities of the Russian Federation. It has been proved that this method can provide the university with a planning tool with which higher education institutions can provide services that fully meet the requirements of customers (students, parents, employers, the state and society as a whole), thereby ensuring the suitability of the system to meet external requirements – the Fitness-for-Purpose approach (building goals based on the external environment). In addition, it has also been substantiated that the application of this method in the system of higher professional education will ensure the suitability of the system to achieve its own goals - the Fitness-for-Purpose approach (development, improvement, effective management). Thus, the QFD method will make it possible to support of all types of coordinated activities for the leadership and management of higher education institutions in relation to quality, as well as a set of developed regulatory and methodological documents that determine the content, technologies, methods and means of work of all officials, teachers and students to further improve the quality of educational process, thereby ensuring the competitiveness of higher education institutions and effective development on the global market of educational services


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