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Implementation Principles of the Religious Component in the Russian Educational System: Approaches and Solutions

    1. [1] Togliatti State University

      Togliatti State University

      Rusia

    2. [2] Tyumen Industrial University

      Tyumen Industrial University

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    3. [3] Kuban State Agrarian University

      Kuban State Agrarian University

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    4. [4] Kazan Federal University

      Kazan Federal University

      Rusia

  • Localización: Propósitos y representaciones, ISSN 2307-7999, ISSN-e 2310-4635, Vol. 8, Nº. Extra 2 (Educational Psychology Practices in Europe and the Middle East), 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Principios de implementación del componente religioso en el sistema educativo ruso: enfoques y soluciones
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Una discusión activa de las cuestiones de la conveniencia de formar nuevos principios de unidad nacional y crear un mundo ordenado y armonioso en la mente de las personas, fortaleciendo las funciones educativas del estado, su preocupación por la moral pública no se refiere principalmente a la educación, la humanización de su contenido y revisión del proceso educativo. La formación e implementación de una política estatal adecuada a este problema debe cumplir con los requisitos de nuestro tiempo, crear, por un lado, condiciones para garantizar los derechos y libertades de los ciudadanos, incluida la observancia de los principios fundamentales de la libertad religiosa, y por otro, desarrollar normas legislativas que regulen estos derechos. Un estado democrático legal prevé la formación de políticas públicas de acuerdo con las necesidades de la sociedad y teniendo en cuenta el pensamiento público. La naturaleza secular de la educación pública no es un obstáculo para la introducción de disciplinas en la provisión de conocimiento religioso en el proceso educativo de las escuelas, el conocimiento religioso puede y debe ser considerado como un elemento de la cultura secular. El conocimiento de la religión debe ser llevado a cabo por maestros seculares, tener un contenido neutral y no estar acompañado de ritos religiosos. Los problemas de la formación de valores morales y espirituales, la visión del mundo de una persona, la introducción de disciplinas religiosas en las escuelas secundarias se discuten vívidamente en círculos científicos, educativos, gubernamentales, así como entre representantes del clero. El componente religioso en la educación secular dará importancia a la cultura popular y la religión tradicional, que formará conceptos como la tolerancia y el respeto por otras religiones y culturas, lo cual es importante en el contexto de la globalización del mundo.

    • English

      An active discussion of the questions of the advisability of forming new principles of national unity and creating an orderly harmonious world in the minds of people, strengthening the educational functions of the state, its concern for public morality do not primarily concern education, humanization of its content, and revision of the educational process. The formation and implementation of a state policy adequate to this problem must comply with the requirements of our time, create, on the one hand, conditions for ensuring the rights and freedoms of citizens, including the observance of the fundamental principles of religious freedom, and on the other, develop legislative norms that regulate these rights. A legal democratic state provides for the formation of public policy in accordance with the needs of society and taking into account public thought. The secular nature of public education is not an obstacle to the introduction of disciplines in the provision of religious knowledge in the educational process of schools, religious knowledge can and should be considered as an element of secular culture. Knowledge of religion should be carried out by secular teachers, be neutral in content and not be accompanied by religious rites. The problems of the formation of moral and spiritual values, the worldview of a person, the introduction of religious disciplines in secondary schools are vividly discussed in scientific, educational, government circles, as well as among representatives of the clergy. The religious component in secular education will give importance to folk culture and traditional religion, which will form concepts such as tolerance and respect for other faiths and cultures, which is important in the context of globalization of the world.


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