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Media Influence: Cognitive and Psychological Markers (On Chinese Medical and Cosmetic Advertising Texts)

    1. [1] Southern Federal University

      Southern Federal University

      Rusia

    2. [2] Don State Technical University

      Don State Technical University

      Rusia

    3. [3] Yaroslavl State Pedagogical University

      Yaroslavl State Pedagogical University

      Rusia

    4. [4] Volgograd State Socio-Pedagogical University
    5. [5] Russian University of Transport
  • Localización: Propósitos y representaciones, ISSN 2307-7999, ISSN-e 2310-4635, Vol. 8, Nº. Extra 2 (Educational Psychology Practices in Europe and the Middle East), 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Influencia de los medios: marcadores cognitivos y psicológicos (en textos publicitarios médicos y cosméticos chinos)
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Los principales marcadores extralingüísticos de influencia en el discurso mediático publicitario médico y cosmético chino son los marcadores no verbales, lingüísticos, conceptuales, culturales e históricos, cognitivos y psicológicos. El artículo está dedicado a la investigación de marcadores de influencia cognitivos y psicológicos. En el artículo se dan a conocer los marcadores cognitivos y psicológicos de influencia más frecuentes en la publicidad mediática médica y cosmética china:

      los mensajes incorporados (decisión inusual, motivación para la actividad, conversaciones con otros e historias sobre otros). Se establece el hecho de que marcadores como la comunicación metafórica y la expansión de las imágenes de los medios de comunicación, la fragmentación de la conciencia son más significativos para la cultura lingüística china. La investigación demuestra claramente que marcadores de influencia como la ilusión de elección, la destrucción del sentimiento del tiempo y la activación de submodalidades son menos comunes en la publicidad de los medios médicos y cosméticos chinos. El artículo contribuye al desarrollo de la lingüística discursiva, la psicolingüística, la sociolingüística, la lingüística cultural, la teoría del discurso y la teoría de la influencia, la lingüística de los medios sobre el ejemplo de los medios publicitarios, la lexicología y la estilística del idioma chino.

    • English

      The main extralinguistic markers of influence in the Chinese medical and cosmetic advertising media discourse are nonverbal, linguocultural conceptual, cultural and historical, cognitive and psychological markers. The article is devoted to a research of cognitive and psychological markers of influence. In the article the most frequency cognitive and psychological markers of influence in the Chinese medical and cosmetic media advertising become known: the built-in messages (unusual decision, motivation to activity, conversations with others and stories about others). The fact that such markers as metaphorical communication and expansion of mass media images, consciousness fragmentation are more significant for the Chinese linguistic culture is established. The research clearly demonstrates that such markers of influence as choice illusion, destruction of time feeling and activization of submodalities are less common in the Chinese medical and cosmetic media advertising. The article contributes to the development of discursive linguistics, psycholinguistics, sociolinguistics, cultural linguistics, discourse theory and influence theory, media linguistics on the example of advertising media, lexicology and Chinese language stylistics.


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