Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La creació de relats digitals com a activitat de reflexió professionalitzadora i d’autoconeixement en l’itinerari del pràcticum

Marc Fuertes-Alpiste

  • català

    Es presenta una experiència centrada en la creació de relats digitals per a la reflexió professionalitzadora i d’autoconeixement en l’itinerari del pràcticum el grau de pedagogia de la Universitat de Barcelona. Se situa a escala teòrica el seu potencial reflexiu, de construcció de la identitat narrativa professional i d’autoconeixement, per a justificar-ne la integració com a activitat del pràcticum. S’expliquen les fases dutes a terme per a la consecució de la creació dels relats digitals en modalitat virtual asíncrona, així com els diferents materials emprats i posats a disposició dels estudiants. L’experiència es valora positivament per l’alt volum de participació i implicació dels estudiants al llarg del procés de creació, així com per les respostes obtingudes en un qüestionarien línia. Els resultats indiquen que aquesta activitat pot contribuir a la reflexió professionalitzadora i a l’autoconeixement, necessa risen el context professional actual tan divers i canviant de la figura del pedagog o pedagoga.

  • English

    Here we present an experience focused on the creation of digital stories promoting professionalizing reflection and self-knowledge in the Pedagogy degree practicum training pathway (University of Barcelona). Its potential of reflection,of construction of the professional narrative identity and of self-knowledge is placed on a theoretical level to justify its integration as an activity in the practicum training. The phases carried out to achieve the creation of the digital stories in the asynchronous virtual mode are explained, as are the different materials used and made available to students. This experience is perceived positively on the basis of the high level of student participation and involvement throughout the creative process, and of the responses obtained in an online questionnaire. The results show that this activity can contribute to the professionalizing reflection and self-knowledge which are so necessary in the highly diverse and changing professional context of pedagogy


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus