Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Cinq Incantations pour flûte seule de André Jolivet. Un estudio interpretativo a través de la segunda Incantation, Pour que l’enfant qui va naître soit un fils

Ana Flores Algarra

  • español

    Cinq Incantations pour flûte seule (1936), compuesta por el autor francés André Jolivet, explora los límites sonoros del instrumento a través de cinco composiciones inspiradas en temáticas rituales y mágicas cargadas de simbolismo, las cuales reflejan las concepciones estéticas del compositor en su primera etapa creativa.La idiosincrasia musical de Jolivet convierte esta pieza en un reto tanto técnico como expresivo. El presente artículo presenta un análisis exhaustivo de la segunda Incantation, Pour que l’enfant qui va naître soit un fils, en el cual se dilucidan las técnicas compositivas empleadas por el autor. Tras la exégesis del texto musical, se recogen las dificultades técnicas presentes en la segunda de las cinco composiciones que conformarían las Cinq Incantations, y se recopilan diversos ejercicios para facilitar su ejecución.Cinq incantations pour flûte seule de andré jolivet. An interpretive study through the second incantation, Pour que l’enfant qui va naître soit un filsAbstractCinq Incantations pour flûte seule (1936), composed by the French author André Jolivet, explores the sound limits of the instrument through five rites which are full of symbolism and show the aesthetic conceptions of the composer in his first creative period.Jolivet's musical idiosyncrasy transforms this piece in a technical and expressive challenge. An exhaustive analysis, which clears up the compositional techniques used by the author in the second Incantation, Pour que l’enfant qui va naître soit un fils,is provided in this article. Furthermore, the technical difficulties presented by the composition are analysed and several exercises will be collected to facilitate their performance.

  • English

    Cinq Incantations pour flûte seule (1936), composed by the French author André Jolivet, explores the sound limits of the instrument through five rites which are full of symbolism and show the aesthetic conceptions of the composer in his first creative period.

    Jolivet's musical idiosyncrasy transforms this piece in a technical and expressive challenge. An exhaustive analysis, which clears up the compositional techniques used by the author in the second Incantation, Pour que l’enfant qui va naître soit un fils,is provided in this article. Furthermore, the technical difficulties presented by the composition are analysed and several exercises will be collected to facilitate their performance.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus