Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Metodologías para analizar los factores que limitan al docente en la integración inclusiva de los niños y niñas con necesidades educativas especiales

    1. [1] Ministerio de Educación República de Nicaragua
  • Localización: Revista Iberoamericana de Bioeconomía y Cambio Climático, ISSN-e 2410-7980, Vol. 3, Nº. 5, 2017, págs. 690-699
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Methodologies to analyze the factors that limit the teacher in the Inclusive integration of children with educational needs special
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este estudio pretende analizar las diferentes estrategias metodológicas aplicadas por los y las docentes a niños con necesidades educativas asociadas a una discapacidad las técnicas utilizadas para la recopilación de la información serán: Análisis  documental entrevistas observación a .Director, Docentes Padres de Familias, especialistas en Educación inclusiva y a niños y niñas con necesidades educativas especiales.

    • English

      This study aims to analyze the different methodological strategies appliedby teachers to children with educational needs associated with aDisability The techniques used for the collection of information were:Documentary analysis interviews observation to .Director, Teachers Parents ofFamilies, specialists in inclusive education and children with needsspecial educational Currently in the society in which we live, diverse needs ariseeducational which are presented for various reasons, forms and causes,becoming impediments to children's learning so thatthey require more attention to overcome these obstacles (deficiencies).Therefore it is worth mentioning that the educational center where theresearch aims at an inclusive education where children are cared forspecial educational needs to a disability.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno