Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Fragments d’una narrativa autobiogràfica

  • Autores: Lucia Helena Cavasin Zabotto Pulino
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 60, 2021, págs. 273-286
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Fragmentos de una narrativa autobiográfica
    • Fragments of an autobiographical narrative
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      ste texto corresponde à intervenção que a autora realizou na Universidade de Barcelona, em 28 de maio de 2019, aproveitando uma estadia no âmbito das atividades do GREPPS (Grupo de Pesquisa em Pensamento Pedagógico e Social). Nesta redação autobiográfica, a autora nos oferece sua história de vida que revela a carreira de professora e pesquisadora no Brasil, país em que Darcy Ribero lançou a Universidade de Brasília, a nova capital do país, em 1962. Além disso, a frenética evolução política do Brasil que passou da ditadura militar estabelecida em 1964 para a democracia em 1985, com a ilusão de que a chegada do Partido dos Trabalhadores com Lula da Silva no poder em 2003 significou, se reflete nessa história de vida de uma professora que combinou teoria com prática, a tradição filosófica do mundo clássico (Heráclito e o conceito temporal de Aion) com as contribuições da psicologia, em uma nova abordagem que constitui um verdadeiro relato de treinamento que, devido à sua força e sinceridade, destila uma vocação inequivocamente huma-nística, baseada no amor à raça humana.

    • English

      This text describes the intervention the author made at the University of Barcelona on 28 May, 2019, as part of a research stay in the activities of GREPPS (Research Group in Pedagogical and Social Thought). In this autobiographical writing, the author offers us their life story. It is a story about the pro-fessional career of a professor and researcher in Brazil, a country in which Darcy Ribero launched the University of Brasília, the country's new capital, in 1962. The backdrop is Brazil’s hectic political evolution, as it went from the military dictatorship established in 1964 to democracy in 1985, then the new hope with the arrival of the Workers Party with Lula da Silva in power in 2003. This is reflected in this life story of a teacher who has combined theory with practice, the philosophical tradition of the classical world (Heraclitus and the temporal concept of Aion) with the contributions of psychology, in a novel approach that constitutes a truly educational account and, due to its strength and sincerity, exudes an unequivocal-ly humanistic vocation based on love for the human race.

    • català

      Aquest text correspon a la intervenció que l'autora va realitzar a la Universitat de Barcelona, el 28 de maig de 2019, aprofitant una estada en el marc de les activitats del GREPPS (Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social). En aquest escrit autobiogràfic, l'autora ens ofereix la seva història de vida que posa al descobert la trajectòria d'una professora i investigadora en Brasil, un país en què Darcy Ribero va posar en marxa el 1962 la Universitat de Brasília, nova capital de país. A més, l'agitada evolució política de Brasil que va passar de la dictadura militar instaurada el 1964 a la democràcia el 1985, amb la il·lusió que va significar l'arribada al poder del Partit dels Treballadors amb Lula da Silva el 2003, es reflecteix en aquesta història de vida d'una professora que ha combinat la teoria amb la pràctica, la tradició filosòfica del món clàssic (Heràclit i el concepte temporal de Aion) amb les aportacions de la psicologia, en un plantejament innovador que constitueix un veritable relat de formació que, per la seva força i sinceritat, destil·la una vocació inequívocament humanista basada en l'amor al gènere humà.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno